evde sucuk yapımı

 

selamün aleyküm dostlar

biz senelerdir sucuğu evde yapıyoruz .şimdiye kadar bizim eve sosis salam ve sucuk girmemiştir çok şükür.özellikle kurban bayramında etin güzel yerlerini dağıtıp eve kalan yağlı parçaları sucuk yapıyoruz. tertemiz mis kokulu sucuklarımız oluyor.yapımı gayet kolay.

malzemelere gelince sucuk yapacağınız etin kaç kilo olduğunu tartın . malatyalı olanlar bilir büyük baharatçıya gidip etinizin kilosunu söylediğinizde ona göre baharatını  tuzunu sarmısağını ve bağırsağını alıyorsunuz

bütün malzemeleri karıştırıp iyice yoğurup dinlenmeye bırakıyorsunuz günde bir kere yoğurarak üçgün dinleniyor

üç günün sonunda bağısakları bir saat önceden suya koyup ıslatıyoruz bizim eski usul et makinemiz var .bıçağını takmadan sucuk aparatını takıyoruz ıslanan bağırsakları ucuna takıp dolduruyoruz ben çamaşır demirine asıp üstünü sofra beziyle örtüp kurutuyorum .bizimkiler şu an balkonda kuruyor.ikinci resimde babası yoğuruken ayşe süedamda leğenin kenarını tutuyor

evde sucuk yapımı” üzerinde 5 yorum

  1. Ve Aleykum Selam Aysun Ablacığım,

    Biz de evde sucuk yapıyoruz. Aklıma takılan bir kaç noktayı soracağım izninle. Ben iyice yoğurulup bir gün dolapta bekletilir ve ertesi gün doldurulur diye biliyordum. Üç gün olayını ilk defa duydum şimdi.Bunun sebebi nedir?

    İkincisi biz evde manuel et makinası ile (kolunu çevirerek) doldurmuştuk ama ne kadar uğraşsak da arasında hava boşluğu kalmış. Kesip yediğimizde gördük bunu. Sizin bu makina ile hiç boşluk kalmıyor mu ve sıkılaşsın diye bir şey yapıyor musunuz?

    Üçüncüsü de sucukları kurutmaya asarken iğne ile deliyor musun bir kaç yerinden? Hepsi bu kadar =)

    • güzel urfaya tutkun olan güzel kardeşim sucuk üç gün bekleyince baharatların aroması ete daha çok geçiyor malum eti baharatlar koruyorikincisi bizde bir keresinde bir tanıdığın elektrikli makinasında yaptık sucuğu daha çabuk oldu ama onun kontrolu daha zor arasında boşluklar kalmıştı ve daha az dayanmıştı bizim makine biraz oyalıyor ama inan sonuç daha güzel oluyor doldururken bağırsakları sıkı tutmak lazım koluda yavaş hareket ettireceksin ozaman boşluk kalmıyor hava kalırsa küflenme yapar üçüncüsü bolşluk kalmadığı için ben iğne ile delmiyorum.demirde iyice kuruduktan sonra poşetlere koyup bir kolinin içinde balkonda saklıyorum .eğer hava ısınırsa buzdolabına alabilirsin.rabbim herkese temiz ve helal gıdalar nasip etsin
      ablana selamlarımı ilet hamza vae harunu benim yerime kokla hepinizi seviyorum rabbime emanet olun

      • Ablacım cevap için teşekkürler. Bundan sonraki ilk denememde üç gün bekleteceğim inşaAllah. Arada boşluk kalınca hakikaten hoş olmuyor. Ablama selamlarını söyleyeceğim inş, ve Aleykum Selam. İki paşamı da koklar öğerim senin adına =) Sen de benim için ufaklıkları öp. Allah’a emanet ol kara gün dostu ablacığım benim.

  2. Oooo ablacım seninki tam sucuk olmuş..:) Ben makinama sucuk aparatı aradım ama bulamadım. Bu yüzden bağırsağa dolduramadım. Bu şekilde daha cok sucuğa benzemiş. Elleriniz dert görmesin. Afiyetle yeyin inşaallah. Şifa olsun. Seni çok seviyorum ablacım. Allah’a emanet olun…

    • cahidem bu makinayla arada boşluk kalmıyor dolduruken daha çok konntrol edebiliyoruz ve daha uzun süre saklanabiliyor eklenecek çok şey var ama ya resim çekmeye fırsatım olmuyor yada çektiklerimi beğenmiyorum. neyseki sen en güzel şekilde yapuyorsun bizde faydalanıyoruz canımmm rabbime emanet ol

Bir Cevap Yazın

